Vilniaus r. Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazijos mokiniai dalyvauja Tūkstantmečio mokyklų II srauto (TŪM) projekte ir pradeda įgyvendinti ilgalaikes veiklas pagal pažangos planą. Viena iš veiklų, prasidėjusi 2025 m. vasario mėn. – ilgalaikis inžinerinis būrelis, kurį lanko dvylika 8–IIG klasių mokinių.
Pagrindinis būrelio veiklos tikslas yra supažindinti mokinius su inžinerija, skatinti STEAM (mokslas, technologijos, inžinerija, menai, matematika) veiklas ir ugdyti mokinių kūrybiškumą, matematikos žinių taikymą, skaitmeninius įgūdžius ir kritinį mąstymą, sprendžiant inžinerines užduotis bei kuriant techninius projektus.
Dalyvaudami būrelio veikloje mokiniai ne tik susipažins su įvairiomis technologijomis, bet ir praktiškai išmoks inžinerinio darbo pagrindų, gimnazijos maketo kūrimo proceso metu – eskizavimo, matavimų atlikimo, brėžinių analizės ir kitų svarbių veiklų. Vienas iš pagrindinių būrelio tikslų – sukurti gimnazijos maketą, kuris taps ilgalaikio projekto veiklų rezultatu.
Pirmieji kūrybiniai žingsniai prasidėjo nuo komandinio darbo – mokiniai pradėjo rinkti vizualinę medžiagą ir visą reikalingą informaciją, kuri bus panaudota maketo kūrimo procesui. Būrelio nariai atliko gimnazijos pastato matavimus, susipažino su pastato brėžiniais ir analizavo atliktų darbų duomenis. Vienas iš pirmųjų kūrimo etapų – gimnazijos pastato eskizavimas.
Vienas iš įdomesnių darbo etapų buvo dailės ir būrelio veiklų integruota pamoka, kurioje mokiniai ne tik eskizavo gimnazijos pastatą, bet ir bendradarbiavo su kitais mokyklos bendruomenės nariais. Dirbdami kartu su bendraklasiais, mokiniai galėjo prisidėti prie bendro kūrybinio proceso, kuriame kiekvieno mokinio indėlis buvo vienodai svarbus. Sukurti mokinių eskizai yra eksponuojami parodoje gimnazijos II aukšto foje. Paroda suteikia galimybę visiems mokiniams apžiūrėti ir susipažinti su savo bendraamžių kūriniais bei įvertinti skirtingus požiūrius į gimnazijos pastato eskizavimą.
Šis projektas ne tik prisideda prie mokinių kūrybiškumo, bet ir padeda ugdyti praktinius įgūdžius, kurie bus naudingi mokantis toliau ir įgyvendinant skirtingas veiklas ateityje. Ilgalaikė inžinerinio būrelio veikla suteikia mokiniams galimybę gilinti žinias apie technologijas ir inžineriją bei mokytis komandinio darbo ir atsakomybės. Tęsdami šį projektą, mokiniai ne tik įgis teorinių ir praktinių žinių, bet ir galės pasidalinti savo žiniomis ir patirtimi su kitais, toliau puoselėdami STEAM veiklas gimnazijoje.
Artimiausiais projekto etapais mokiniai planuoja toliau dirbti prie gimnazijos maketo tobulinimo, o šis projektas neabejotinai bus svarbi mokymosi patirtis, prisidedanti prie ateities karjeros ir kūrybinio augimo.
Inžinerinis būrelis – tai tik ilgalaikio proceso, kuris skatina mokinius domėtis technologijomis ir inžinerija, pradžia. Mokytojai ir mokiniai tikisi, kad šis projektas taps ne tik mokymosi priemone, bet ir įkvėps kitus gimnazijos mokinius aktyviau dalyvauti STEAM veiklose bei toliau gilinti savo žinias. Ilgalaikė būrelio veikla žada daug įdomių atradimų ir kūrybiškų sprendimų, kurie gali atverti naujų galimybių mokinių ateičiai.
Tekstas ir nuotraukos: TŪM projekto STEAM ugdymo koordinatorė Božena Šarinska
Kartu su „Tūkstantmečio mokyklos“
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.