Balandžio 25 d. Lietuvos muzikų sąjungos salėje įvyko metodinė diena – seminaras, skirtas muzikos pedagogų kvalifikacijos kėlimui „Muzikinio ugdymo aktualijos 2025“. Jis subūrė Vilniaus rajono muzikos ir meninio ugdymo mokytojus, muzikos mokytojų metodinio būrelio narius, norinčius atnaujinti žinias, dalytis patirtimis ir semtis įkvėpimo.
Dalyvius šiltai pasveikino Lietuvos muzikų sąjungos prezidentė, profesorė Audronė Žigaitytė-Nekrošienė, akcentuodama muzikos pedagogo svarbą šių dienų ugdymo kontekste.
Seminaro metu buvo pristatyti itin aktualūs pranešimai. Savo pristatyme „Festivaliai, konkursai ir olimpiados vaikų muzikiniame ir vokaliniame ugdyme“ doc. dr. Vaiva Jucevičiūtė-Bartkevičienė, Vilniaus r. muzikos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė, Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos docentė, pasidalijo įžvalgomis apie Vilniaus rajone nuo šių metų pradžios įvykusius muzikinius renginius, skirtus vaikų ugdymui. Ji ypač pabrėžė Vilniaus r. mokinių meno festivalio-konkurso ir šeštąjį kartą Riešės vaikų darželyje organizuoto respublikinio ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų virtualaus dainų festivalio Aš padainuosiu Dainų dainelę svarbą kaip renginių, padedančių vaikams atsiskleisti, ugdyti sceninę patirtį bei stiprinti muzikos mokytojų bendruomeniškumą. Pranešėja, šios kvalifikacijos kėlimo programos autorė ir seminaro moderatorė, pakvietė pedagogus aktyviai dalyvauti renginio praktinėse veiklose, kurios buvo ypač svarbios, norint suprasti kitų pranešimų esmę ir perteikiamą gerąją patirtį.
Kitame pranešime „Muzikinio ugdymo metodų taikymo ypatumai mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, bendrojo ugdymo mokyklose“ Prienų r. Skriaudžių pagrindinės mokyklos muzikos mokytoja metodininkė Vilma Pučkienė pristatė metodines strategijas ir praktinius pavyzdžius, kaip įtraukti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius į muzikinį ugdymą. Iš savo tiesioginės, praktinės patirties ji pateikė patarimus ir rekomendacijas, kaip koordinuoti visą ugdymo procesą, jei klasėje beveik pusė vaikų turi lengvesnių ar sunkesnių mokymosi sunkumų.
Ana Jusevič, Vilniaus r. Nemėžio vaikų lopšelio-darželio direktoriaus pavaduotoja ugdymui, meninio ugdymo vyr. mokytoja, pranešime „Judrusis liežuvėlis: logoritmikos gerosios patirtys“ supažindino seminaro dalyvius su savo vykdytu projektu bei logoritmikos pratimais, padedančiais lavinti vaikų kalbinius ir ritminius įgūdžius. Ji pakvietė dalyvius išbandyti logoritminius žaidimus ir pratimus, kurie visus susirinkusiuosius nuteikė itin pozityviai.
Įdomų ir gyvą pranešimą „Muzikos terapijos taikymo galimybės mokykloje“ pristatė Lina Jaskevičienė, Vilniaus r. Rudaminos „Ryto“ gimnazijos muzikos mokytoja ekspertė, Vilniaus r. muzikos mokytojų metodinio būrelio narė, Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos choro „Ave vita“ chormeisterė. Ji kalbėjo apie terapinį muzikos poveikį, aptarė muzikos terapijos metodų naudą mokinių emocinei sveikatai bei jų integravimo galimybes į ugdymo procesą, taip pat akcentavo specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių emocinės gerovės stiprinimo svarbą per muzikinę veiklą. Visa salė buvo įtraukta į praktines veiklas, turėjo galimybę išbandyti įvairius muzikinius instrumentus, kurie gali būti taikomi ir kaip muzikos terapijos, ir kaip ugdymo priemonės.
Renginys pasižymėjo ne tik turininga programa, bet ir bendrystės dvasia. Mokytojai atidžiai klausėsi pranešimų bei noriai dalyvavo praktinėse veiklose, diskutavo, o oficialiajai daliai pasibaigus – aktyviausieji iš jų dar ilgai bendravo prie kavos puodelio. Lietuvos muzikų sąjungos svetinga aplinka sukūrė šiltą ir įkvepiančią atmosferą visiems dalyvavusiems. Seminaras tapo ne tik žinių atnaujinimo, bet ir bendradarbiavimo bei profesinio augimo platforma, atliepiančia šiandienos muzikinio ugdymo iššūkius ir galimybes.
dr. Vaiva Jucevičiūtė-Bartkevičienė
Vilniaus r. muzikos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė