Balandžio 26 d. Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigų specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinis būrelis bendradarbiaudamas su Švietimo skyriumi organizavo nuotolinę, respublikinio bendrojo ugdymo mokyklų, vykdančių pradinio ugdymo programas, projekto „Žaidžiu, kalbu, judu“ rezultatų aptarimui skirtą vaizdo konferenciją.
Prieš metus startavęs specialiųjų pedagogų ir logopedų metodinio būrelio narių Vilniaus r. Pagirių gimnazijos specialiosios pedagogės/logopedės metodininkės Justinos Valterės bei Vilniaus r. Maišiagalos Lietuvos didžiojo kunigaikščio Algirdo gimnazijos specialiosios pedagogės/logopedės metodininkės Linos Ivanauskienės inicijuotas, įtraukiojo ugdymo principus atitinkantis, į pažinimo džiaugsmą, judesį, žaidimą, kokybišką įsitraukimą orientuotas projektas, paskatino specialiuosius pedagogus, logopedus kartu su pradinių klasių mokytojais inicijuoti, organizuoti ir vykdyti judesį, koordinaciją, kalbinių ir pažintinių procesų lavinimą apimančius, atskiroms pradinėms klasėms ar klasių blokams skirtus renginius, įtraukiančius į žaismingas veiklas kiekvieną pradinių klasių mokinį. Projekto dalyviai ‒ 13 ugdymo įstaigų iš visos Lietuvos, aktyviai vykdė projekto nuostatuose paskelbtas veiklas, dalijosi nuotraukomis bei vykdomų veiklų aprašymais atviroje, specialiai projektui sukurtoje Facebook grupėje (Projektas „Žaidžiu, kalbu, judu“), o konferencijos metu dar kartą pasidalijo įgyvendinto projekto rezultatais.
Kuo ypatingas šis projektas ? Pirmiausia, savo inovatoriška idėja, tikslu – sukurti sąlygas kiekvienam pradinių klasių mokiniui patirti pozityvų bendravimo, bendradarbiavimo džiaugsmą, ugdymosi sėkmės pojūtį bei žaidybinės pažintinės veiklos malonumą, neišskiriant ir neakcentuojant skirtingų gebėjimų turinčių vaikų. Veiklos buvo skirtos visiems vaikams, parengtos kruopščiai ir atsakingai apgalvojant jų sudėtingumą, patrauklumą, atlikimo vietą, pobūdį bei individualios pagalbos poreikį.
Nemažu projekto sėkmės faktoriumi tapo idėja vardan kiekvieno vaiko gerovės ir kokybiškos įtraukties vienyti bendro lavinimo ugdymo įstaigose dirbančių specialiųjų pedagogų, logopedų, pradinių klasių mokytojų ir mokytojų padėjėjų žinias, gebėjimus, iniciatyvas. Vykdytos veiklos stebino išradingumu, įvairove, džiugino integruotų elementų kalbai, judesiui, orientacijai, koordinacijai, regimajam, girdimajam suvokimui, žodyno plėtojimui, dėmesingumui, kūrybiškumui, garsinei žodžių analizei, ritmikai gausa.
Nuotolinės konferencijos metu dar kartą pasidžiaugta šio projekto filosofija, šiuolaikiškomis idėjomis, skatinančiomis kiekvieno vaiko kokybišką įtrauktį į bendras veiklas bei efektyviu pedagogų, švietimo pagalbos specialistų, mokytojų padėjėjų bendradarbiavimu vienijant jėgas, siekiant kiekvieno vaiko sėkmės. Projekto dalyviai pasidalijo savo patirtimis, įžvalgomis, supažindino su projekto veiklose naudotomis priemonėmis, erdvėmis, idėjomis, akcentavo sėkmes ir kilusius iššūkius, užpildė grįžtamojo ryšio anketas ir vienareikšmiškai pritarė minčiai, kad panašias veiklas reiktų kartoti, dalintis ir mokytis vieniems iš kitų.
Nuoširdi padėka visoms projekte dalyvavusioms švietimo įstaigoms: Vilniaus r. Eitminiškių pagrindinei mokyklai, Vilniaus r. Paberžės šv. Stanislovo Kostkos gimnazijai, Vilniaus r. Juodšilių šv. U. Leduchovskos gimnazijai, Vilniaus r. Nemenčinės Konstanto Parčevskio Gimnazijai, Vilniaus r. Pagirių gimnazijai, Vilniaus r. Lietuvos didžiojo kunigaikščio Algirdo gimnazijai, Vilniaus r. Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazijai, Vilniaus darželiui – mokyklai „Šaltinėlis“, Šiaulių Gegužių progimnazijai, Šiaulių r. Meškuičių gimnazijai, Vilkaviškio r. Kazimiero Baršausko mokyklai - daugiafunkciniam centrui, Vilkaviškio r. Kybartų „Rasos“ mokyklai ir Klaipėdos r. Endriejavo pagrindinei mokyklai.
Parengė:
Vilniaus r. Maišiagalos Lietuvos didžiojo kunigaikščio Algirdo gimnazijos
specialioji pedagogė/logopedė metodininkė Lina Ivanauskienė;
Vilniaus r. Pagirių gimnazijos specialioji pedagogė/logopedė metodininkė Justina Valterė