Gegužės 17 d. įvyko Vilniaus universiteto (VU) Akademijos, skirtos Vilniaus rajono moksleiviams, pavasario semestro baigiamasis renginys. Jame pristatyti moksleivių parengtų iššūkių sprendimai, įteikti diplomai. Šis projektas įgyvendintas bendradarbiaujant su Vilniaus rajono savivaldybės administracija, jame dalyvavo 10–11 (II–III gimnazijos) klasių moksleiviai iš septynių Vilniaus rajono gimnazijų.
„VU Akademija moksleiviams teikia ne tik žinias, bet ir vertingą, šiuolaikiniam pasauliui itin svarbią patirtį. Džiaugiamės, kad šis projektas efektyviai ugdo jaunimo kūrybiškumą, stiprina socialinį atsakingumą ir skatina gilesnį domėjimąsi Vilniaus rajonu bei jo iššūkiais. Atverdami galimybes jaunimui įsitraukti ir generuoti idėjas, auginame ateities lyderius, pasirengusius spręsti realias problemas ir kurti geresnę ateitį savo krašte“, – teigia Vilniaus rajono savivaldybės vicemerė Edita Tamošiūnaitė.
Projekte dalyvavo moksleiviai iš Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos, Kalvelių Stanislavo Moniuškos, Marijampolio Meilės Lukšienės, Mickūnų, Paberžės „Verdenės“, Zujūnų, Rudaminos Ryto gimnazijų.
Dvylika savaičių trukusios programos metu moksleiviai nagrinėjo jiems aktualias problemas Vilniaus rajone ir ieškojo joms netradicinių sprendimų, taikydami tarpdisciplininę kūrybinio mąstymo (angl. Design Thinking) metodiką. Šiame kelyje juos lydėjo mentoriai – dėstytojai iš šešių skirtingų VU padalinių: Filosofijos, Matematikos ir informatikos, Ekonomikos ir verslo administravimo, Komunikacijos fakultetų, taip pat Verslo mokyklos ir Gyvybės mokslų centro. Komandoms, į kurias buvo suskirstyti moksleiviai, pagelbėjo ir komandų vadovai – VU pedagogikos gretutinių studijų studentai.
Renginio metu kiekviena komanda pristatė pasirinktą problemą, atlikto sociologinio tyrimo rezultatus, kliento portretą, pagal jį sukurtą prototipą bei galutinį idėjos įgyvendinimo planą. Paberžės „Verdenės“ gimnazija pristatė „FixMyRoad“ programėlę, kurios pagalba galima būtų pagerinti blogą kelių kokybę Vilniaus rajone, gyventojams žymint pavojingiausias vietas keliuose ir stebint jų priežiūrą. Mickūnų gimnazijos išgryninta problema – laisvalaikio veiklų moksleiviams trūkumas. Jos sprendimui moksleiviai pasiūlė „Veiksmo autobusiuką“ – mobilią virtualios realybės užsiėmimų studiją, keliaujančią po rajoną ten, kur labiausiai trūksta popamokinių veiklų.
Rudaminos Ryto gimnazija savo pristatymu skatino kelionėms dažniau rinktis dviračius, dviračių takų trūkumo sprendimui siūlydami įrengti saugius ir inovatyvius perdirbto plastiko dviračių takus aplink miestelį ir jame.
Juodšilių Šv. Uršulės Leduchovskos gimnazijos moksleiviai kalbėjo apie sporto ir aktyvaus laisvalaikio galimybes bei siūlė įrengti uždarą stadiono kupolą, skirtą sporto ir kitoms veikloms. Stanislavo Moniuškos gimnazijos mokiniai išskyrė miško taršos problemą, kuriai spręsti pasiūlė programėlę, fiksuojančią surinktas šiukšles ir galimybę už tai rinkti taškus bei gauti paskatinimus. Marijampolio Meilės Lukšienės gimnazija parengė pristatymą apie gatvių apšvietimo problemą ir siūlė skatinti sutelktinį gyventojų finansavimą naujų šviestuvų įrengimui, kurie veiktų norimoje vietoje gyventojų pasirinktu laiku.
Po moksleivių pristatymų ir sveikinimų diplomus jiems įteikė VU Partnerysčių skyriaus vadovė Jevgenija Avedenij, linkėdama, kad ši akademinė kelionė taptų ne tik žinių bagažu, bet ir paskata kurti pokyčius ten, kur jų labiausiai reikia – savo aplinkoje, bendruomenėje ir pasaulyje.
Vilniaus universiteto ir VRSA informacija
Nuotraukos: Vilniaus universitetas