*alt_site_homepage_image*

Nordplus Junior projektas Hiiumaa saloje – skaitmeninės kultūros dirbtuvės

decoration

Ar galite įsivaizduoti vietą, kurioje gyvena vos 11 žmonių viename kvadratiniame kilometre? Tai – Hiiumaa, antra pagal dydį Estijos sala, kurią vietiniai gyventojai vadina ramybės oaze. Pasak jų, jei sutikai gatvėje du žmones – tai jau galima laikyti minia. Būtent čia, vieninteliame miestelyje Kerdloje, balandžio 7–11 dienomis lankėsi projekto „Nordplus Junior: Alice in Digiland“ dalyviai iš Nemenčinės Konstantino Parčevskio gimnazijos – penki mokiniai ir dvi anglų kalbos mokytojos: Jelena Tuminska ir Inesa Rusecka.

Kartu su bendraamžiais iš Estijos ir Norvegijos mokiniai įsitraukė į įvairias veiklas, kurios skatino kritinį mąstymą, kūrybiškumą ir saugaus elgesio internete įgūdžius. Hiiumaa gimnazijoje mokiniai pristatė savo kurtus filmukus apie kenksmingos kalbos (hate speech) poveikį asmenybei, dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse, kuriose gamino stalo žaidimą apie saugų elgesį internete. Žaidimo herojais tapo Alisa ir jos draugai, kuriuos mokiniai atspausdino 3D spausdintuvu. Šis žaidimas tarp mokinių tapo tikru hitu!

Dalyviai aplankė vietinį muziejų, kuriame ne tik susipažino su salos gyvenimo būdu, bet ir atliko analizę: „Kaip Hiiumaa yra pristatoma turistams informaciniuose leidiniuose?“ Jaunimas pateikė savo rekomendacijas turinio kūrėjams – nuo informacijos aiškumo iki vizualinio dizaino.

Apie kenksmingą kalbą internete, kaip ją atpažinti ir kaip į ją reaguoti, išsamiai kalbėjo vietinio laikraščio žurnalistė, vedusi dirbtuves „Media and Hate Speech Workshop“.

Ne mažiau įdomios buvo ir dainų kūrimo dirbtuvės pasitelkus DI: dalyviai kūrė ir atliko dainas apie Alisos nuotykius skaitmeninėje erdvėje, o jų pasirodymai sulaukė puikių įvertinimų iš bendraamžių.

Istorinės vietos – ne tik pažinimui, bet ir... prekės ženklui? Lankydamiesi Reigi bažnyčioje, Kõpu ir Tahkuna švyturiuose, karybos muziejuje, dalyviai apžiūrėjo šias vietas ne tik kaip turistai, domėjosi, kaip šios vietos reprezentuoja salą, kokias vertybes ar emocijas perduoda lankytojui? Ar jos galėtų būti salos „veidas“, skatinantis turizmą?

Projekto savaitę vainikavo žurnalistinė patirtis: kiekviena tarptautinė komanda kūrė savo vaizdo reportažą apie savaitę Hiiumaa saloje. Viena diena buvo skirta apsilankymui Taline, kur dalyviai lankėsi nacionalinės Estijos televizijos studijose. Ten sužinojo apie žurnalistų darbo užkulisius, žinių kūrimo principus bei propagandos poveikį visuomenei.

Kupini įspūdžių, kūrybos ir bendravimo, dalyviai grįžo į Nemenčinę, kur tęsia savo misiją: skatina saugų ir atsakingą elgesį internete ne tik bendraamžių, bet ir jaunesnių mokinių tarpe gimnazijoje ir už jos ribų.

 

Projekto dalyvių nuotraukos
Inesa Rusecka, projekto koordinatorė


Šis projektas finansuojamas remiant Šiaurės ministrų tarybos mobilumo ir tinklo programos Nordplus. Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Šiaurės ministrų taryba negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.


Įvertinkite naujieną