*alt_site_homepage_image*

Nordplus Junior Alice in Digi-land projekto savaitė Norvegijoje: skaitmeninis tobulėjimas ir pasivažinėjimas šunų kinkiniais

decoration

Nordplus Junior projekto komanda, sudaryta iš Konstanto Parčevskio gimnazijos dviejų mokytojų ir penkių mokinių, sausio 26 – vasario 1 d. lankėsi centriniame Norvegijos regione – olimpiniame miestelyje Lillehammer, įsikūrusiame tarp kalnų ir šalia šalies didžiausio ežero Mjøsa.

Bendradarbiaudami su savo bendraamžiais iš Norvegijos ir Estijos, mūsų mokiniai ieškojo atsakymo į klausimą: kokios priežastys lemia, ar jaunas žmogus jaučiasi laimingas? Palyginę statistinius duomenis su savo kasdieniais įpročiais, jie priėjo išvados, kad ilgas ekranų naudojimo laikas ir bendravimo stoka neigiamai veikia jaunimo gerovę. Tuo tarpu teigiamą įtaką daro asmeninis bendravimas, šeimos bei draugų palaikymas, buvimas gamtoje ir aktyvus poilsis.

Projekto dalyviai aktyviai įsitraukė į įvairias veiklas Gausdal miestelio mokykloje. Jie ne tik sportavo – važinėjo rogėmis nuo kalnelio, vairavo roges su šiaurės šunimis, slidinėjo nuo kalniuko ir čiuožė mokyklos ledo čiuožykloje – bet ir tobulino skaitmeninius įgūdžius, kuriant trumpus filmukus apie melagienas bei organizuodami „Kahoot“ žaidimus su netikrosiomis naujienomis, kurias kiti dalyviai turėjo atpažinti. Be to, mokiniai atliko eksperimentą su įvairių rūšių šokoladu, kuris parodė, kaip lengva manipuliuoti žmonių pasirinkimais ir nuostatomis.

Be praktinių užsiėmimų, dalyviai išmoko norvegų kalbos sakinių, kalbėdami apie transportą, laisvalaikio praleidimo būdus bei apsipirkimą parduotuvėse. Norvegijos partneriai paruošė turiningą kultūrinę programą: mokiniai aplankė Norvegijos istorijos muziejų bei atvirą muziejų, kuriame eksponuojamos atkurtos tradicinės norvegų trobelės ir šventykla.

Lankydamiesi muziejuose, mokiniai sužinojo, kaip senoviniais laikais norvegai gaudavo naujienas – jas „atnešdavo“ piligrimai, keliaudami pagrindiniu keliu per Lillehammerį. Be to, jie išgirdo, kaip vietinis šventikas ne tik skleidė religinius pamokslus, bet ir mokė ūkininkavimo pagrindų. Dirbtuvių metu mokiniai įsitikino, kaip lengva informaciją nukrypti arba iškreipti tiek sąmoningai, tiek netyčia.

Aplankę olimpinį muziejų miestelyje Lillehammeris, mokiniai sužinojo apie medijų galią ir apie tai, kaip laikraščių istorijos gali formuoti visuomenės nuostatas. Taip pat jie pamatė įspūdingą olimpinių prekių kolekciją – ekspozicijoje buvo eksponuojami įvairūs minkšti žaisliukai, šalikai, kepurės ir kiti neatsiejami žiemos olimpinių žaidinių atributai. Meno galerijoje dalyviai žavėjosi nuostabiais paveikslais, atspindinčiais įspūdingus Norvegijos gamtos vaizdus, kurie, po išsiskyrimo su Danija, turėjo perteikti norvegams galingą žinią, kad tai yra JŲ žemė.

Projekto savaitės metu jauni dalyviai įsitikino, kad socialiniai tinklai negali pakeisti gyvo bendravimo, kaip vaizdingas atvirukas negali perteikti tikros  Norvegijos kalnų patirties. Ši patirtis dar kartą parodė, jog tikrąjį gyvenimo skonį galima rasti tik tiesioginiame bendravime, gamtoje ir aktyviame gyvenime.

Projekto koordinatorė
Inesa Rusecka

Projekto dalyvių nuotraukos.

Šis projektas finansuojamas remiant Šiaurės ministrų tarybos mobilumo ir tinklo programos Nordplus. Šis pranešimas atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Šiaurės ministrų taryba negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.


Įvertinkite naujieną