*alt_site_homepage_image*

Metodinis susirinkimas socialinei pedagoginei pagalbai stiprinti

decoration

2022 m. balandžio 21 d. įvyko Vilniaus rajono pedagoginės psichologinės tarnybos (toliau – PPT) ir Vilniaus rajono švietimo įstaigų socialinių pedagogų nuotolinis metodinis susirinkimas, siekiant aptarti vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių socialiniu pedagoginiu požiūriu įvertinimo aspektus, stiprinti PPT bei mokyklų bendradarbiavimą, dalintis gerąją patirtimi.

Susirinkusius specialistus pasveikino PPT direktorius Roman Juchnevič, kuris pasidalino informacija apie balandžio 28 d. organizuojamą seminarą „Itraukusis ugdymas transformacijos ir plėtros kontekste“, kiurio tikslas supažindinti su pasirengimo įtraukiajam ugdymui aktualijomis, suteikti teorinių ir praktinių žinių apie įtraukiojo ugdymo galimybes, resursus, galimus procesų algoritmus. PPT direktorius tai pat informavo apie ugdymo karjerai organizavimo pakeitimus, kurie laukia nuo š. m. rugsėjo 1 d. Pabrėžė, kad ugdymas karjerai yra reikšminga tiek bendrojo ugdymo, tiek profesinio mokymo dalis, kadangi ugdomasis poveikis besimokantiems išlieka svarbus visą gyvenimą. Pranešė, kad kiekvienas mokinys, pradedant nuo pirmos klasės, galės susipažinti su profesijų pasauliu bei spręsti dėl savo tolimesnio mokymosi kelio ir profesinės karjeros pasirinkimo. Paminėjo, kad  nuo 2022 m. rugsėjo 1 d. žadama steigiami karjeros specialistų etatus dirbti su mokiniais.  

Susirinkimo metu PPT socialinės pedagogės pasidalino naudinga informacija, rekomendacijomis, kaip pasiruošti bei kaip paruošti grupę / klasę iš Ukrainos atvykusiems vaikams,  kur galima kreiptis norint gauti  nemokamą psichologinę pagalbą. PPT direktorius atkreipė dėmesį, kad padedant vaikams adaptuotis mokykloje labai svarbus socialinių pedagogų vaidmuo ugdant  vaikų toleranciją, empatiją ir solidarumą naujam grupės / klasės draugui.

Vilniaus rajono Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos socialinė pedagogė Agata Jačnik pasidalino gerąja patirtimi įgyvendinant prevencinę programą „KIMOCHI“ kuri sėkmingai vykdoma priešmokyklinėje grupėje ir darbe su specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP) turinčiais mokiniais. Specialistė pasidalino programos efektyvumu bei sukurtais savo darbo metodais ir įrankiais. Pabrėžė, kad socialinių emocinių įgūdžių ugdymas integruojant „KIMOCHI“ programą padeda vaikams įgyti žinių ir įgūdžių, reikalingų vaikams suprasti bei valdyti savo emocijas, globoti bei rūpintis kitais, kurti tvirtus santykius, priimti atsakingus sprendimus ir konstruktyviai spręsti keblias situacijas.

PPT socialinės pedagogės J. Bliznikė ir A. Novoslavska paruošė metodines rekomendacijas tema „VAIKO VERTINIMAS MOKYKLOJE SOCIALINIU PEDAGOGINIU ASPEKTU“ bei priminė, kaip yra atliekamas pirminis vaiko SUP vertinimas mokyklose, kaip organizuojama švietimo pagalba, pildomi dokumentai, į ką svarbu atkreipti dėmesį vertinant vaiką, kokius svarbiausius aspektus pažymėti, kokius darbo metodus pasirinkti vertinant  vaikus bei  kaip organizuoti pagalbą SUP turintiems vaikams.

Susirinkimo dalyvių nuomone pristatyta informacija buvo turininga bei naudinga, stiprinanti PPT ir mokyklų bendradarbiavimą bei įgalinanti pagerinti švietimo pagalbos teikimą ugdymosi sunkumų ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams.

Vilniaus r. pedagoginės psichologinės tarnybos socialinė pedagogė metodininkė,
Vilniaus r. savivaldybės švietimo įstaigų socialinių pedagogų metodinio būrelio pirmininkė Jovita Bliznikė


Įvertinkite naujieną