Alina Mažul

Vyresn. soc. darbo organizatorė

SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI

  • Šias pareigas einantis socialinis darbuotojas turi atitikti šiuos reikalavimus:
  • turi turėti aukštąjį socialinio darbo arba socialinio pedagogo išsilavinimą, arba jam prilygintą išsilavinimą. Prilygintu išsilavinimu laikoma:

 - kitas aukštasis socialinių mokslų studijų srities išsilavinimas ir gautas pažymėjimas, liudijantis, kad asmuo išklausė ir atsiskaitė ne mažiau kaip 40 kreditų socialinio darbo dalykų socialinį darbuotoją rengiančioje aukštojoje mokykloje;
 - kitas aukštasis  ne socialinių mokslų studijų srities išsilavinimas ir gautas pažymėjimas, liudijantis, kad asmuo išklausė ir atsiskaitė ne mažiau kaip 60 kreditų socialinio darbo dalykų socialinį darbuotoją rengiančioje aukštojoje mokykloje;

  • turi turėti teorinių žinių apie Lietuvos socialinės apsaugos sistemą, socialinės apsaugos sritį reglamentuojančius teisės aktus, žmogaus teises, Europos Sąjungos šalių socialinės paramos sistemą;
  • profesinėje veikloje socialinis darbuotojas vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais Lietuvos Respublikos ir tarptautiniais norminiais aktais, reglamentuojančiais vaiko ir šeimos teises bei pareigas, Savivaldybės administracijos nuostatais, vidaus darbo tvarkos taisyklėmis, Lietuvos socialinių darbuotojų etikos kodeksu;
  • laikytis tarnybinės etikos, konfidencialumo, apie klientą žinomą informaciją teikti tik įstatymų nustatytais atvejais;
  • vertinti visus klientus vienodai ir teikti jiems pagalbą neatsižvelgiant į jų socialinę padėtį, lytį, rasę, įsitikinimus ar požiūrius;
  • pasitikėti savo klientu, būti objektyviu priimant sprendimus, nesivadovauti išankstinėmis nuostatomis;
  • mokėti apibendrinti informaciją, išmanyti dokumentų rengimo taisykles, sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
  • pasižymėti tokiomis savybėmis: tolerancija, geranoriškumu, atsakingumu, kūrybiškumu bei iniciatyvumu;
  • gebėti tiksliai vertinti žmogaus socialinę situaciją, veiksmingai bendrauti su asmeniu ir jo aplinka;
  • turi gerbti savo klientus ir vertinti kiekvieno iš jų unikalumą, būti empatiškas, stengtis suprasti kiekvieną klientą ir jam padėti;
  • mokėti bendrauti su klientu, sukurti bendradarbiavimo su juo santykius, laikytis tarnybinės etikos;
  • mokėti valstybinę kalbą pagal Lietuvos Respublikos valstybės kalbos įstatymo reikalavimus bei lenkų kalbą B1 lygiu;
  • mokėti dirbti su „Microsoft Office” programiniu paketu, Socialinės paramos informacine (SPIS) bei dokumentų valdymo (DVS) sistemomis.

 

ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS

  • Šias pareigas einantis socialinis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
  • sprendžia socialinės rizikos šeimų problemas bendradarbiaudamas su Savivaldybės Vaiko teisių apsaugos skyriumi, Pedagogine psichologine tarnyba, Socialinės rūpybos skyriaus  specialistais, seniūnijų socialinio darbo organizatoriais, socialinės globos įstaigomis, mokyklų pedagogais bei kitų socialinių paslaugų įstaigų darbuotojais (policijos pareigūnais, Psichikos sveikatos centro, sveikatos priežiūros specialistais ir kt.);
  • vertina socialinės rizikos šeimų socialinę situaciją;
  • vykdo socialinės rizikos šeimų socialinių problemų prevenciją;
  • nustato socialinės rizikos šeimų (vaikų) socialinių paslaugų poreikį.
  • nedelsdamas teikia pasiūlymus dėl socialinių paslaugų skyrimo, kai vaikas šeimoje patiria fizinį ar psichologinį smurtą, kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui;
  • planuoja ir teikia socialinę priežiūrą socialinės rizikos šeimoms;
  • sudaro, koreguoja socialinio darbo su asmeniu ar šeima veiksmų planus, individualios socialinės globos planus, nustato konkrečias jiems būtinas teikti socialines paslaugas, į planavimo procesą įtraukiant socialinės rizikos šeimas, apie rezultatus informuoja VTAS;
  • vykdo vaiko laikinosios globos peržiūrą ir priežiūrą, teikia išvadas Vaiko teisių apsaugos skyriui;
  • vertina socialinės rizikos šeimai teikiamos socialinės priežiūros veiksmingumą ir efektyvumą;
  • telkia pedagogų, socialinių pedagogų, psichologų ir kitų specialistų komandą darbui su socialinės rizikos šeimomis;
  • renka ir kaupia informaciją apie socialinės rizikos šeimų problemas ir jų socialinę aplinką;
  • teikia išvadas ir siūlymus dėl socialinės rizikos šeimų socialinės situacijos bei jų problemų sprendimo būdų;
  • teikia siūlymus dėl socialinės rizikos šeimos įrašymo ar išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų apskaitos;
  • padeda socialinės rizikos šeimoms palaikyti ir atstatyti savarankiškumą atliekant įvairias visuomeniniame ar šeimos gyvenime reikalingas funkcijas;

  - lankosi socialinės rizikos šeimose, ugdo jų kasdieninio gyvenimo įgūdžius (namų ruošoje, tvarkant pinigų apskaitą, apsiperkant ir mokant mokesčius, planuojant ir atliekant namų ruošos darbus, prižiūrint vaikus ir pan.);
 - informuoja, konsultuoja socialinės rizikos šeimas apie teikiamas socialines paslaugas, sveikatos priežiūros įstaigas, mokymosi kursus, įsidarbinimo galimybes;
  - tarpininkauja ir atstovauja socialinės rizikos šeimoms įvairiose institucijose;
  - organizuoja socialinės rizikos šeimoms (vaikams) psichologo, gydytojo pagalbą;

  • organizuoja savipagalbos grupes, asmenų socialinių grupių savipagalbos veiklą, savanoriškąjį darbą bendruomenėje;
  • padeda apginti socialinės rizikos šeimos, vaikų teises – kaip labiausiai pažeidžiamus visuomenės narius, kurie nepajėgūs pasirūpinti savimi;
  • skatina socialinės rizikos šeimas savarankiškai įveikti iškylančius gyvenimo sunkumus.
  • ugdo, atstato ir palaiko asmenų gebėjimus savarankiškai spręsti jų ar jų šeimoms iškylančias socialines problemas, inicijuoja pokyčius asmeniniame ir šeimos gyvenime, tam panaudojant pačių asmenų, jų šeimų galimybes bei bendruomenės išteklius.   
  • mažina šeimų socialinę atskirtį, skatina jų integraciją į visuomenę.
  • parenka individualius socialinio darbo su socialinės rizikos šeima (vaiku) metodus.
  • siūlo asmeniui ar šeimai jų socialinių problemų sprendimo alternatyvas bei kartu su asmeniu ar šeima analizuoja jų padėtį, suteikdamas jiems reikalingų žinių, patarimų bei informacijos.
  • tarpininkauja dėl kitų pagalbos priemonių (piniginės socialinės paramos, vaiko teisių apsaugos, užimtumo, sveikatos priežiūros, švietimo ir ugdymo, socialinio būsto, specialiųjų pagalbos priemonių irk t.) asmeniui ar šeimai teikimo;
  • konsultuoja asmenį ar šeimą, asmens globėją ar rūpintoją, jiems tarpininkauja, pataria, pagal galimybes atstovauja asmens ar šeimos interesams;
  • vykdo švietėjišką veiklą bendruomenėje;
  • rengia ir inicijuoja bendruomenės socialinių paslaugų programas;
  • inicijuoja ir periodiškai peržiūri socialinių paslaugų ir kitos pagalbos asmeniui ar šeimai poreikį;
  • domisi ir renka informaciją apie pagalbą jau gavusio ir pradėjusio savarankiškai rūpintis savimi ar savo šeima asmens ar jo šeimos socialinę padėtį ir jos aplinką, esant būtinybei, pakartotinai inicijuoti pagalbos teikimą;
  • tikrina ar socialinės rizikos šeima gaunamą piniginę socialinę paramą naudoja šeimos interesams, kilus įtarimui, kad šeima naudoja ne pagal paskirtį, siūlo piniginę paramą pakeisti alternatyviomis paramos formomis;
  • tikrina socialinės rizikos šeimos buities gyvenimo sąlygas, surašo buities tyrimo
  • aktus;
  • vykdo kitus seniūno pavedimus.