SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
turėti ne mažesnį kaip 3 metų darbo stažą;
turėti aukštąjį išsilavinimą;
mokėti dirbti MS Office programiniu paketu bei socialinių išmokų skaičiavimo programomis: socialinės paramos šeimai informacinė sistema (toliau-SPIS), elektronine socialinės paramos šeimai informacine sistema (e‘SPIS), programa „Parama“;
būti susipažinusiam ir gebėti taikyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus norminius aktus, reglamentuojančius socialinių išmokų bei kompensacijų skyrimą;
mokėti rengti savivaldybės tarybos sprendimų, administracijos direktoriaus, skyriaus vedėjo įsakymų projektus;
valdyti, analizuoti ir apibendrinti informaciją, rengti ataskaitas ir rengti vidaus teisės aktus bei išvadas;
išmanyti raštvedybos taisykles, dokumentų rengimo ir apskaitos taisykles;
sugebėti suprasti problemos esmę ir rasti optimalų jos sprendimo variantą;
mokėti bendrauti su klientais, nustatyti jų socialinius poreikius;
laikytis tarnybinės etikos, gerbti žmogaus teises ir padėti šias teises įgyvendinti.
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
užtikrina šalpos išmokų ir tikslinių kompensacijų skyrimo įgyvendinimą:
priima gyventojų prašymus, skiria bei rengia sprendimus šalpos pensijų ir tikslinių kompensacijų mokėjimui;
priima dokumentus dėl specialiųjų lengvųjų automobilių įsigijimo, jų techninio pritaikymo išlaidų kompensacijos mokėjimo neįgaliesiems, turintiems sutrikusią judėjimo funkciją, bet neapdraustiems socialiniu draudimu;
pagal kompetenciją konsultuoja rajono gyventojus, seniūnijų socialinio darbo organizatorius šalpos išmokų ir tikslinių kompensacijų gavimo klausimais;
priima seniūnijų socialinio darbo organizatorių pateiktus rajono gyventojų prašymus ir reikiamus dokumentus dėl šalpos išmokų ir tikslinių kompensacijų skyrimo, tikrina jų teisėtumą, tvirtina jų kopijas;
teisei į šalpos pensijas nustatyti naudojasi socialinės paramos informacinės sistemos (SPIS) duomenų bazės priėjimu prie registrų; renka informaciją apie paramos gavėjų gaunamas pajamas, dalyvavimą aktyviose darbo rinkos priemonėse, registraciją darbo biržoje ir kt.;
užtikrina klientų asmens duomenų saugų naudojimą ir turimos informacijos konfidencialumą;
išduoda išmokų gavėjams pažymas apie jų gaunamas išmokas;
kiekvieną išmokos gavėją bei visus jo šeimos narius įregistruoja Socialinės paramos informacinėje sistemoje;
patikrina SPIS duomenų bazėje, ar dėl išmokų besikreipiantys asmenys negauna šių išmokų kitose savivaldybėse;
atsako už pažymėjimo blanko gavimo, išdavimo, naudojimo, sunaikinimo apskaitą;
SPIS duomenų bazėje registruoja gyventojų, kurie kreipiasi dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo, prašymus;
užpildo Specialiosios pagalbos priemonių, kuriomis tenkinami specialieji poreikiai ir specialiųjų poreikių lygio nustatymo aprašus bei ruošia Specialiųjų poreikių lygio nustatymo komisijos protokolus.
priima prašymus ir tarpininkauja teikiant kandidatūras motinų, pagimdžiusių, išauginusių ir gerai išauklėjusių penkis ir daugiau vaikų dėl antrojo laipsnio valstybinės pensijos skyrimo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;