Rima Zablockaja

Vyresnioji specialistė socialinėms išmokoms

SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI

Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:

  • turėti ne žemesnį kaip aukštąjį neuniversitetinį arba aukštesnįjį, arba iki 1995 metų įgytą specialųjį vidurinį išsilavinimą;
  • turėti ne mažesnį kaip 3 metų darbo stažą;
  • mokėti dirbti kompiuteriu MS Office programiniu paketu bei socialinių išmokų skaičiavimo programomis (socialinės paramos šeimai informacinė sistema (SPIS), elektroninė socialinės paramos šeimai informacinė sistema (e‘SPIS), programa „Parama“ (PARAMA));
  • žinoti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus norminius aktus, reglamentuojančius socialinių išmokų ir kompensacijų skyrimą, socialinį darbą, neįgaliųjų socialinę integraciją;
  • mokėti rengti savivaldybės tarybos sprendimų, administracijos direktoriaus, skyriaus vedėjo įsakymų projektus;
  • gebėti analizuoti ir apibendrinti informaciją, rengti ataskaitas;
  • sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti raštvedybos taisykles;
  • sugebėti suprasti kliento problemos esmę ir rasti optimalų jos sprendimo variantą;
  • mokėti bendrauti su klientais, nustatyti jų socialinius poreikius;
  • laikytis tarnybinės etikos, gerbti žmogaus teises ir padėti šias teises įgyvendinti.

 

ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS

Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:

  • užtikrina socialinių išmokų skyrimo ir mokėjimo teisingumą:
    • priima seniūnijų socialinių darbuotojų (specialistų) pateiktus rajono gyventojų prašymus ir reikiamus dokumentus dėl socialinių išmokų skyrimo, tikrina jų teisėtumą, tvirtina jų kopijas;
    • teisei į socialinę paramą nustatyti naudojasi SPIS duomenų bazės priėjimu prie registrų; renka informaciją apie paramos gavėjų gaunamas pajamas, dalyvavimą aktyviose darbo rinkos priemonėse, registraciją darbo biržoje ir kt.;
    • nutraukia arba sustabdo išmokų mokėjimą, jei nustatoma, kad paramos gavėjas pateikė klaidingą informaciją;
    • patikrina SPIS duomenų bazėje ar dėl išmokų besikreipiantys asmenys negauna šių išmokų kitose savivaldybėse;
    • vykdo visuomenės naudingos veiklos atlikimo kontrolę;
    • tikrina skyriaus specialistų sprendimus dėl išmokos skyrimo, neskyrimo, sustabdymo, nutraukimo ir nustato, ar išmoka asmeniui yra paskirta ir išmokėta, neskirta, sustabdyta, nutraukta teisėtai, išmokos permokos ar nepriemokos atveju – aiškinasi neteisėto išmokėjimo aplinkybes.
  • pagal kompetenciją konsultuoja rajono gyventojus, seniūnijų socialinius darbuotojus (specialistus) socialinių išmokų gavimo klausimais;
  • kiekvieną išmokos gavėją bei visus jo šeimos narius įregistruoja Socialinės paramos informacinėje sistemoje;
  • formuoja išmokų gavėjų bylas, tvarko reikiamą dokumentaciją;
  • pasibaigus išmokų bylų saugojimo kompiuterinėje laikmenoje terminui, sutvarkytas bylas perduoda į archyvą.
  • užtikrina klientų asmens duomenų saugų naudojimą ir turimos informacijos konfidencialumą;
  • išduoda ir pasirašo išmokų gavėjams pažymas apie jų gaunamas išmokas;
  • priima dokumentus dėl finansinės paramos užsienyje mirusių (žuvusių) Lietuvos Respublikos piliečių šeimoms palaikams parvežti į Lietuvos Respubliką suteikimo;
  • komisijai privalomam turtui įvertinti paskelbus VĮ „Registrų centras“ internetinėje svetainėje vidutines rinkos kainas, įveda naujas nekilnojamojo turto kainas žinynuose;
  • vykdo socialinių išmokų skaičiavimo programų (SPIS, PARAMA) priežiūrą, administravimą, diegia jų programinius pakeitimus, konsultuoja seniūnijų socialinius darbuotojus (specialistus) darbo su šiomis programomis klausimais;
  • bendradarbiauja su UAB „Nevda“ dėl SPIS‘o ir programos „Parama“ tobulinimo;
  • kiekvieną mėnesį ruošia visų išmokų lėšų poreikį (Centriniam paštui, bankams) ir pateikia skyriaus specialistams atsakingiems už finansų apskaitą ir Buhalterinės apskaitos skyriui;
  • kiekvieną mėnesį ruošia išmokų mokėjimo žiniaraščius pagal išmokų rūšis, suskirsto juos pagal rajono paštus bei pateikia Centrinio pašto buhalterijai;
  • kiekvieną mėnesį sutikrina su Centrinio pašto buhalterija faktiškai išmokėtų išmokų sumas;
  • ruošia lėšų panaudojimo ir kasinių išlaidų suvestines ir pateikia jas skyriaus specialistams atsakingiems už finansų apskaitą ir Buhalterinės apskaitos skyriui;
  • formuoja ir pasirašo banko pavedimus į socialinių išmokų gavėjų nurodytas banko sąskaitas;
  • vykdo kitus Socialinės rūpybos skyriaus vedėjo pavedimus.