Julija Vaškevičienė

Vyr. specialistė

SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI

Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:

  • turėti aukštąjį išsilavinimą;
  • turėti ne mažesnį kaip 3 metų darbo stažą;
  • mokėti dirbti MS Office programiniu paketu bei socialinių išmokų skaičiavimo programomis:  socialinės paramos šeimai informacinė sistema (toliau-SPIS), elektronine socialinės paramos šeimai informacine sistema (e‘SPIS), programa „Parama“;
  • išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus norminius aktus, reglamentuojančius socialinių išmokų, kompensacijų skyrimą, socialines paslaugas;
  • mokėti rengti savivaldybės tarybos sprendimų, administracijos direktoriaus, skyriaus vedėjo įsakymų projektus);
  • valdyti, analizuoti ir apibendrinti informaciją, rengti ataskaitas, vidaus teisės aktus bei išvadas;
  • sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti dokumentų rengimo taisykles;
  • mokėti bendrauti su klientais, nustatyti jų socialinius poreikius;
  • laikytis tarnybinės etikos, gerbti žmogaus teises.

 

ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS

Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:

  • priima iš gyventojų ir seniūnijų socialinio darbo organizatorių (specialistų) pateiktus prašymus, kitus reikiamus dokumentus dėl piniginės socialinės paramos, tikrina jų teisėtumą, tvirtina jų kopijas;
  • teisei į socialinę paramą nustatyti naudojasi SPIS duomenų bazės priėjimu prie registrų; renka informaciją apie paramos gavėjų gaunamas pajamas, nekilnojamąjį turtą, dalyvavimą aktyviose darbo rinkos priemonėse, registraciją darbo biržoje ir kt.;
  • įvertina besikreipiančių dėl išmokų gyventojų kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą bei pajamas;
  • nustato teisę į būsto šildymo gamtinėmis dujomis išlaidų kompensaciją;
  • atsiradus neaiškumams dėl prašyme pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, arba kilus įtarimams, kad yra pateikta neteisinga informacija arba kad ji nuslepiama, pareikalauja, kad pareiškėjas deklaruotų turtą ir pajamas Gyventojų turto deklaravimo įstatymo numatyta tvarka;
  • apskaičiuoja socialinių išmokų dydį bei rengia sprendimo projektus dėl paramos skyrimo;
  • išduoda ir pasirašo išmokų gavėjams pažymas apie jų gaunamas išmokas bei pažymas dėl būsto šildymo išlaidų ir geriamojo vandens išlaidų kompensacijų;
  • socialinės pašalpos gavėjams apskaičiuoja visuomenei naudingos veiklos atlikimo trukmę bei išduoda nukreipimą dėl šios veiklos atlikimo, vykdo visuomenės naudingos veiklos atlikimo kontrolę;
  • kiekvieną išmokos gavėją bei jo šeimos narius įregistruoja SPIS;
  • tikrina SPIS duomenų bazėje, ar dėl išmokų besikreipiantys asmenys negauna šių išmokų kitose savivaldybėse;
  • formuoja išmokų gavėjų bylas, tvarko reikiamą dokumentaciją, pasibaigus išmokų bylų saugojimo kompiuterinėje laikmenoje terminui, sutvarkytas bylas perduoda į archyvą;
  • piniginės socialinės paramos skyrimo teisėtumo prevencijos tikslais vyksta į seniūnijas, dalyvauja priimant gyventojus, socialinio darbo organizatoriams (specialistams) teikia konsultacijas, metodinius nurodymus, dalyvauja seniūnijų piniginės socialinės paramos teikimo komisijų posėdžiuose. Kilus įtarimui dėl galimo piktnaudžiavimo socialine parama, vyksta pas piniginės socialinės paramos gavėjus;
  • skaičiuoja kompensacijas Nepriklausomybės gynėjams, nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11-13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, bei jų šeimoms;
  • bendradarbiauja su seniūnijų socialinio darbo organizatoriais (specialistais), socialiniais darbuotojais darbui su socialinės rizikos šeimomis, kitomis valstybinėmis ir nevyriausybinėmis įstaigomis;
  • konsultuoja rajono gyventojus, seniūnijų socialinio darbo organizatorius (specialistus) socialinės pašalpos ir būsto šildymo išlaidų kompensacijų klausimais;
  • nustatyta tvarka nagrinėja ir rengia atsakymų projektus į gyventojų prašymus, skundus bei pasiūlymus;
  • vykdo kitus, su skyriaus funkcijomis susijusius, nenuolatinio pobūdžio skyriaus vedėjo pavedimus ir nurodymus.