Apolonija Blažienė

Vyresn. specialistė

SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI

Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:

  • išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus bei Europos Sąjungos teisės aktus, reglamentuojančius darbo santykių reguliavimą, vietos savivaldą, viešąjį administravimą, civilinės būklės aktų registravimą, asmens duomenų apsaugą, archyvinių dokumentų tvarkymą;
  • turėti ne žemesnį kaip aukštesnįjį išsilavinimą;
  • gebėti greitai suvokti, analizuoti,  apibendrinti  gaunamą informaciją ir daryti  išvadas;
  • išmanyti Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, mokėti parengti ir įforminti dokumentus;
  • gebėti kūrybingai organizuoti savo darbą;
  • sklandžiai dėstyti savo mintis raštu ir žodžiu, laikytis kanceliarinės kalbos reikalavimų;
  • mokėti dirbti kompiuteriu su MS Office programų paketu, teisės aktų paieškos sistemomis;
  • mokėti lenkų ir rusų kalbas pažengusio vartotojo lygmens B2 lygiu;
  • turėti ne mažesnį kaip 2 metų darbo stažą.

 

ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS

Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:

  • registruoja vaiko gimimą – sutikrina tėvų asmens dokumentus, sudaro gimimo įrašus bei išrašo gimimo įrašą liudijančius išrašus ir teikia tvirtinti vedėjui;
  • įtraukia į apskaitą Lietuvos Respublikos piliečių ir nuolat gyvenančių Lietuvoje vaikų, gimusių užsienyje, gimimą (prašymus registruoja dokumentų valdymo sistemoje, tikrina, ar užsienyje išduoti dokumentai išversti į lietuvių kalbą ir nustatyta tvarka legalizuoti) bei, tėvams pageidaujant, ištaiso vardus ir pavardes civilinės būklės akto įrašuose vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reguliuojančiais vardų ir pavardžių rašymo dokumentuose tvarką;
  • įtraukia į apskaitą pilnamečio asmens, įgijusio Lietuvos Respublikos pilietybę, gimimą;
  • registruoja tėvystės pripažinimą, tėvystės (motinystės) nustatymą bei nuginčijimą savo iniciatyva, remdamasi notariškai ar teismo patvirtintu pareiškimu, kai vaiko gimimas buvo įregistruotas;
  • priima ir tikrina prašymus dėl tėvystės pripažinimo naujagimiams, registruoja juos dokumentų valdymo sistemoje. Parengtą medžiagą teikia tvirtinti vedėjui, išrašo gimimo įrašus liudijančius išrašus;
  • ruošia dokumentus asmens, sulaukusio 16 metų bei jaunesnio kaip 16 metų nepilnamečio vaiko, pavardės ir vardui pakeisti, nustatyta tvarka rengia  bylą ir siunčia tvirtinti Teisingumo ministerijai;
  • siunčia paklausimus kitoms įstaigoms  reikiamiems civilinės būklės įrašų nuorašams gauti, jei šių duomenų nėra Registrų centro Gyventojų registre;
  • sudaro civilinės būklės akto įrašus, išrašo civilinės būklės aktų įrašus liudijančius išrašus;
  • sudaro civilinės būklės akto įrašų papildymo, pakeitimo įrašus, teikia tvirtinti vedėjui;
  • pakeitimus, papildymus ar ištaisymus pažymi civilinės būklės įrašuose bei jų rodyklėse ir abėcėlinėse rodyklėse;
  • spausdina asmenų, ketinančių susituokti, sąrašus, kontroliuoja jų viešąjį skelbimą nustatytu laiku;
  • prižiūri teisingą nustatyto dydžio valstybės rinkliavos mokėjimą už paslaugų suteikimą;
  • tvarko ir įformina dokumentų saugojimo bylas, rengia laikino saugojimo bylų sąrašus  ir nustatyta tvarka perduoda skyriaus archyvui saugojimui;
  • dalyvauja ir organizuoja santuokų, jų jubiliejų, gimimų (jei to pageidauja tėvai)  registravimą iškilmingoje aplinkoje;
  • pagal kompetenciją teikia informaciją rajono gyventojams šeimos teisės klausimais, teikia pagalbą tėvams renkant vardą, suteikiant pavardę naujagimiui;
  • atsižvelgdamas į gyventojų srautą ir poreikius vykdo kitą, nenuolatinio pobūdžio skyriaus vedėjo pavestą darbą;
  • privalo mokėti aptarnauti gyventojus ir teikti reikalingą informaciją visais skyriaus veiklos klausimais.